هارمونی! هارمانی!

 یک ارکستر سنفونی توی گوشم مینوازد، که از هارمونی هیچ چیز نمیداند.


 ارکستر اسم جمع ِ؟



 یه احساسی بهم هیچی نمیگه لامذهب!




 پانویس:

 عزیزم میشه اجازه بدی برای گذران زندگی از خلاقیتم استفاده کنم نه روزمره ی تو؟!


 در ادامه ی مطلب ! یک شعر بخوانید:

یک قناری غزل می سرودم
من   اگر  باغبان  تو  بودم
تا خدا پر زدن را به عشقت
چون  پرستو بغل می گشودم

می زدم نوح دل را به دریا
جز تو را از دلم می زدودم
هرچه ازهرکسی غیرممکن
به  خدا ممکنش  می نمودم
وحی منزل تو بودی تورا از
جبرئیل   امین   می ربودم
تا  ببینی به  جای  محمد
من رسول خدای ودودم
درب خیبر اگر گفته بودی
من به جای علی می گشودم

"من اعوذ..."  برب نگاهت                
من فدای دوچشم سیاهت
من  تمام  دلم  را  به  پایت               
من که مردم-

          مردم عزیزم برایت


رفتی و داغ تو بر شبم ماند          
حسرت آن لبت بر لبم ماند
رفتی و در فراق تو شمشاد           

خانه  ویران  شدم  خانه  آباد


 آسمان  آسمان  گریه  کردم
جای هر چه جوان گریه کردم
 از خدایم 
          خدایم بریدم           
  ازتوربی دگر آفریدم
من ...
 
بگذریم از گله بی خیالش            
بی خیالش بلی بی خیالش
 وقت شرعی چشمت شد انگار            
"عجلوا..."  بالسلامی  به گلنار
رکعتی شعر نو می گذارم
من به "قد قامت..." قد یارم
 اقتدا  می کنم  بر  کبوتر
"قربتا..." چشمت" الله اکبر..."
 
ها...
به نام خداوند نا مهربانی که از روز اول گِلم را به نمناک باران به هم زد
حکم "الحمد لله..." رب جدایی
از همان روز اول برایم رقم زد
هر چه گفتم که" ایاک نعبد و ایا..." که نستاند از من گلم را
ولی او "مالک یوم..." دنیا و دین مرا
با "صراط الذین..." غریبند و نا آشنا
با غزل آشنا کرد
با وفای مرا بی وفا کرد
ها گلم. ها..
"قل هو الله" من آن خدایی
که ساده تر از من ندید
آمد از بین این همه آدم مرا برگزید و به عریان شمشیر بی رحم چنگیز چشمان آن بی وفایم کشید
بی وفایی که در هر چه عاشق کشی تا نداشت
"لم یلد..." دختری مثل او خوب و خونخوار
"لم یلد..." دختری مثل گلنار
من هنوزم میان قنوت نمازم دعا می کنم

"ربنا!!!! لا اقل آتنا" سینه سینه تحمل که کمتر دلم بشکند پای دیوار گلنار


 - شاید از جلال محمدی


 پانویس:

 این با همه ی شعر هایی که دوست دارم و میخونم فرق میکنه... به طرز غریبی عالی و آشناست.

نظرات 7 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 16 آذر 1389 ساعت 12:55 ق.ظ http://gheynoos.blogfa.com

یه توپ دار.......
نه نه .
باز باران با ترانه.......

دققققققیییقا

محمد پنج‌شنبه 26 اسفند 1389 ساعت 10:48 ب.ظ http://www.shalamsholba.blogfa.com

سلام دوست عزیز
نمیدونم که پیغام من رو خواهی خوند یا نه
فقط خواستم بگم که درست حدس زدی این شعر زیبا مال جلال محمدی هست

alireza یکشنبه 28 فروردین 1390 ساعت 02:59 ب.ظ http://www.raheshabe.blogfa.com

salam doooste aziz

bale man ham tasdigh mikonam ke in sher male jalal mohammadi hast vali mishe bedoonam shoma az ieshoon khabar darin ya na?

man dooost va ham daneshgahie ghadimie jalal hastam.....

جلال سه‌شنبه 6 تیر 1391 ساعت 12:32 ب.ظ http://www.yekghanarighazal.persianblog.com

مهربان درود!
باور کنید من خودمم...!جلال محمدی...من خودمم...!
شاید به همین خاطر باشه که در نمی دونم چندمین روز ازچه ماهی از سال ظاهرآ دوهزار و نمی دونم چند میلادی پا که نه...دستم تازه به این دنیای مجازی ساییده شده.
این قناری غزلش رو نزدیک به ده سال پیش سرود و خوند و پرید... .
امروز یک کمی ذوق کردم که کاملآ اتفاقی دیدم این نغمه ادامه داره و هنوز باغبونهایی هستن که تو باغند و دنبال قناری می گردن...!


چند تا مطلبه که بهتره بدونید:

- این نسخه ی کامل شعر نیست و تقریبآ نیمی از کلام اورده نشده.
-درهمین نوشتار هم لازمه اصلاحاتی صورت بگیره تا به نسخه ی اصلی شبیه تر بشه.
-در مصراع نوزدهم رفتی و داغ تو بر شبم ماند درسته.
درود بر حقیقت درون شما
جلال محمدی

آقای جلال محمدی عزیز

سلام

باید بگویم باور این که شما در وبلاگ من نوشته اید بسیار سخت است! بسیار . خیلی هیجان زده هستم .

یکی از دوستانم یک شب زنگ زد و گفت کتایون! میخواهم شعری بخوانم .

و خواند!

بعد از آن من با قناری زندگی کردم . ضبط ماشین را خاموش میکردم و بلند بلند برای خودم میخواندمش.

دوستی دارم که هر زمان فراغتی پیش می آمد می گفت بخوان . و من از بر میخواندم.

بسیار دنبال نسخه مطمئن گشتم که نبود !

ممنون که اصلاح فرمودید

چقدر کیفور بشوم اگر نسخه کامل را در اختیارم بگذارید.

با نهایت احترام

جلال یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 11:48 ب.ظ http://www.1gg.blogfa.com

درود ، وقت خوش!
از اینهمه محبت شما سپاسگزاری میکنم!
همونطور که قبلأ اشاره کردم به تازگی دوستان وبلاگی راه اندازی کردن تا نوشته های گذشته تا امروز و فردا که آمده در دسترس اهالی دل قراربگیره، و اتفاقأ قناری هم فعلأ تنها اونجا نشسته!هرچند که در نگارش ، یه ریزه احتیاج به ویرایش داره،اما نسخه ی کامل قناریه... .
آدرس وبلاگ رو بالا نوشته م.
شادیتون روز افزون...!

چقدر عالی ... چقدر .....

میم جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 12:59 ق.ظ

من هنوزم میان قنوت نمازم
...
آمین

جلال محمدی جمعه 18 مرداد 1392 ساعت 07:14 ب.ظ http://yekghanarighazal.blogf

کتایون درود...!
هرچه از دوست رسد نیکوست...لطفآ!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد