نمی گی آدمیزاده ... 

 عادت می کنه ؟

  



تولدم نزدیکه. و استرس دارم. 

 بهار شکوفه ها میان ؟ 

امسال سرما می چسبه ؟

پالتو بنفش بهم میاد؟

شال همیشگیم و امسال دوست دارم ؟

امسال پاییز و زندگی می کنم ؟ 

امسال پاییز با خودم قدم میزنم ؟

به افتخار خودم جشن میگیرم؟ خودمو می بخشم؟با خودم حرف میزنم؟ اخمامو وا میکنم ؟ با خودم آشتی می کنم؟ دستمو میگیرم؟ بغلم می کنم؟  امسال پاییز ... قلبمو گرم می کنم؟ با خودم می رقصم ؟




امسال پاییز خودم رو جشن می گیرم ؟




 چند سال پیش،

امروز...

مُرد.

و خدا می داند چه چراغ ها که در دنیا بی فروغ شد....



بابک

پسر خاله عزیزم. 


امشب چشمانم را میبندم، بلکه به خوابم بیایی و مثل سیزده سالگیم دستم را بگیری و باشی. کاری کنی که از ظلمات مطلق نترسم. 



" بابک"نام مقدسیست. آهسته و شمرده بخوانیدش.  کمی مکث کنید. 

دنیای عشق و زندگی ، دنیای والا... با این نام ، زیر خاک است. 



پا نویس:

 گوش کنید آهنگ هوای جنون علیرضا قربانی. 


کافیست. 

 دست از سرزنشم بکش.  

 


دستم را بگیر.


نوازشم کن.  

دوستم بدار. 



بساز. 





با خودمم. 

 یه ماشینی هست روش نوشته "جمع آوری متکدیان" یه همچین چیزی

با سر و صدا و چراغ گردون راه می افته توی شهر

از دور دست ها قابل تشخیصه. 

متکدیانم میبیننش و میرن قایم میشن. 

ماشینم رد میشه میره.  

کاری ندارم این کار اساسا درسته یا نه اما خب واضحه اگه هدف به غیر از ظاهر جریان چیز دیگه ای هست این راهش نیست. 

افتاب و لگن هفت دست شام نهار هیچی. 





من را یادت می آید؟

یادت من را می خواهد؟

دروغ بگو...

چشمانت در فاصله ها پیدا نیست...!


- سید محمد مرکبیان


 یک بار! فقط یک بار نپرسید برای چی دنبال داروی سوختگی میگردی؟ چی شدی؟ کجات سوخته؟ چرا سوخته؟ درد داری؟ می سوزه؟ بریم دکتر؟ بهتری؟ کمک می خوای؟ حتی اون قیافه ای که از فکر سوخته شدن پوست به صورت آدم میشینه رو نگرفت. هیچ کدوم.... حتی سرش رو از روی موبایلش بالا نیاورد. 



اینم یه شکایت! بدون ترس! 

 من از شکایت کردن می ترسم. 


 آهنگ ها مرا به یاد کس دیگر می آورند


        

                        برنگرد. 

: الو، سلام!

: ســلـــــــــام. چطوری؟

: بریم مسافرت؟

: بریم. کجا؟

: نمی دونم.

: باشه. اماده شو. یک ساعت دیگه میام. 


می دونم این خیلی کلیشه و خیلی خیلی تکراریه است ، اما شما نمی دونید من چقدر دلم می خواد این مکالمه و در ادامه ش این سفر رو تجربه کنم.  

 به لطف گوگل من هیچ وقت املای lyrics رویاد نگرفتم

فکر میکنم وقتی ٤٠ ساله بشم چاق میشم. 

سه

یک این که:

 گردو ها را من پوست میگیرم، که دست هایم رنگ بگیرد، ببینی و بپرسی" چرا دست هایت سیاهست؟ " بگویم "گردو تازه!" و تو همان نگاهی تحویلم دهی که " همین هایت را دوست می دارم. "


دو  اینکه:

باورم نمیشه هنوز، توی این تیکه از دنیا که یه جوری رفتار میشه انگار همه ی مسایل ابتدایی بشر حل شده است ، یه موشکی راه می افته میره رو سر یه مشت آدم بی پناه و بی گناه ول میشه! 

 همین چند وقت پیش داشتم فکر میکردم چقدر حکم اعدام عجیبه... بشینی بگی یه نفر باشه یا نباشه! داشتم فکر میکردم واقعا چوبه دار هست؟!


سه این که: 

 اقا جان بذار این شامی که مهمون طرف بودی از گلوت بره پایین بعد غیبتشو بکن!